Update vanuit het verre Kenia - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Josta - WaarBenJij.nu Update vanuit het verre Kenia - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Josta - WaarBenJij.nu

Update vanuit het verre Kenia

Door: Josta

Blijf op de hoogte en volg Josta

16 December 2014 | Kenia, Eldoret

Lieve allen,

Wat is de tijd toch omgevlogen. Over een week zit ik alweer lekker in het koude, regenachtige Nederland ;).
Ondertussen heb ik natuurlijk weer een heleboel meegemaakt. Een overzicht van de hoogtepunten:

Papa en mama
Allereerst natuurlijk het bezoek van mijn ouders aan Eldoret. Na hun reis door Tanzania en Kenia kwamen ze hun laatste dagen bij mijn doorbrengen. Wat heerlijk om ze nu te kunnen laten zien waar ik hier mijn dagen doorbreng. Op zaterdagmiddag kwamen ze aan en zijn we lekker de stad in geweest om souvenirs te kopen en Eldoret te laten zien. De dag daarna afgesloten bij Panvilla met ugali, nyama choma, nyama fry en kachumbari onder het genot van een wedstrijd Manchester United. Hoe kan het beter?! Op zondag zijn we naar een giraffefarm geweest, waar we een heerlijke wandeling hebben gemaakt en daarna doorgegaan naar Kerio View in Iten. Iten is een hardlopersdorp ongeveer 45 minuten rijden van Eldoret waar alle lange-afstandslopers trainen. Lornah Kiplagat heeft hier haar High Altitude Centre waar veel atleten ook uit Nederland trainen. Kerio View is een restaurant van een Belgische eigenaar op een magische plek in Iten. Wat een fantastisch uitzicht en heerlijk eten. Als je daar bent heb je niet het idee dat je in Afrika bent, zoveel blanken lopen er rond. Op maandag heb ik mijn ouders meegenomen naar het ziekenhuis waar ze ongeveer begroet zijn door het hele ziekenhuis. Voor mijn ouders wel een schok hoeveel mensen er hier rondlopen. Voor mij is dat inmiddels heel normaal geworden. De rest van de dag zijn we de lokale markt opgeweest en hebben we ’s avonds gegeten met een aantal van mijn collega’s bij mijn favoriete restaurant Sunjeel Palace. Op dinsdagochtend moesten mijn ouders helaas alweer vertrekken, maar over een week zie ik ze gelukkig alweer.

Kisumu
Helaas is mijn beste vriendinnetje hier, Salome, op 4 december vertrokken naar Ghana om terug te keren naar waar ze is opgegroeid. Haar laatste weekend hebben we doorgebracht in Kisumu, een stad aan Lake Victoria, 1 van de grootste meren ter wereld. Een bezoek aan Kisumu museum, Impala Sanctuary en de lokale markt hebben we gebracht voor we bij ons resort aankwamen: Kiboko Bay. Megaduur, maar de prijs totaal waard! Een resort aan Lake Victoria waar ’s nachts voor de huisjes de nijlpaarden de wacht houden. Heerlijk relaxed ons laatste weekend doorgebracht met ontzettend lekker eten en een prachtig uitzicht! De volgende dag lekker bij het zwembad gelegen en vreselijk verbrand om vervolgens terug te keren naar Eldoret van een heerlijk weekend.

Sinterklaas
Sinterklaas komt niet alleen naar Nederland, maar was zelfs in Kenia te vinden. Met een groep van 20 Nederlanders die hier op dit moment in Eldoret verblijven (met name missionarissen uitgezonden door verschillende kerken) hadden we lootjes getrokken en gedichten/suprises gemaakt en kadootjes gekocht. Heerlijk om toch een stukje Nederland in Eldoret te proeven. De pepernoten ontbraken zelfs niet op ons Keniaanse Sinterklaasfeest. Ikzelf heb een prachtige schaal gekregen met de kaart van Afrika op, maar het leukste was wel om te zien hoe de Afrikaanse kinderen genoten van de kadootjes (playmobil en pennen). Daar draait het allemaal toch om!

Deze laatste week ga ik nog vooral met heel veel vrienden afspreken en heb ik een goodbye diner met een aantal collega’s. Ik weet zeker dat ik hier over niet al te lange tijd zal terugkeren, want ik ga het zeker missen als ik weer terug ben in Nederland!

Kwaheri! xxx

  • 16 December 2014 - 15:56

    Liesbeth:

    Lieve Jos,

    Wat fijn om nog een bericht van je te krijgen voor je de grote terugreis gaat maken! Ik heb erg zitten aarzelen om speciaal voor jouw avontuur een facebook acount aan te maken maar heb de "verleiding" weerstaan. Daarom hoor ik al je verhalen en zie ik al je foto's graag binnenkort in Nederland.

    Ik wens je een topweek en een heel goede reis - met hopelijk iets minder wachturen dan je ouders...

    Dikke kus,
    Liesbeth

  • 16 December 2014 - 18:42

    Hans Maarten:

    Lieve Jos,
    Een mooi verslag van een indrukwekkende periode.
    Geweldig om te zien dat je jezelf daar in moeilijke omstandigheden zo geweldig goed hebt gemanifesteerd.
    Uit ons persoonlijk bezoek en de gesprekken met je collega's daar weet ik zeker dat ze je heel erg gaan missen!
    Maar dat doen wij ook hoor
    Kom maar lekker naar huis ; we gaan er samen een fijne tijd van maken
    Liefs
    Taddio

  • 18 December 2014 - 14:45

    Marleen:

    Lieve Josta,
    Hele goede reis terug naar Nederland.
    En als je weer naar Kenia gaat wil ik graag mee!
    Liefs Marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Eldoret

Josta

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1997
Totaal aantal bezoekers 9484

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 21 December 2014

Kenia

Landen bezocht: